לוגו עם כיתוב Google Plus Facebook Pinterest twitter instagram whatsapp mail

10# תחרות כרזות טיפוגרפיות

10# תחרות כרזות טיפוגרפיות

בשיתוף עם אאא - בית לטיפוגרפיה עברית

לרגל הפוסט העשירי יצאנו לתחרות כרזות טיפוגרפיות בשיתוף עם אאא - בית לטיפוגרפיה עברית. חברות קהילת STARTAT&PLUS נקראו אל הדגל לייצר כרזה טיפוגרפית שהנושא שלה הוא אחד מ-3 הפונטים ממשפחת פונטימונים: פונט באבא, פונט ברנדה או פונט טוליטון.

את הפוסט הזה כתבו חברות קהילת STARTAT&PLUS, והוא היה מדהים, צבעוני, מלא סגנונות, טכניקות, טיפוגרפיות חכמות וקופי שנון, מבריק וגם מצחיק.
אז קודם כול תודה ל-200 (לפחות) שולחות הכרזות. הן היו מלאות השראה ויצירתיות. תודה שלקחתן חלק באתגר המטורף! היה מרתק לראות איך אותם פונטים לקחו כל אחת מכן למקום אחר, לעולם צורני שונה וייחודי.

הכרזות הזוכות מצורפות כאן בפוסט, והן נבחרו על ידי מרים שרביט ואברהם קורנפלד, מעצב פונטים ומייסד אאא.

הדס בן עזרא

במסגרת האתגר ליצור כרזה עם פונט מבית אאא – 'טוליטון' קרץ לי מיד 😉 אני חובבת טיפוגרפיה מושבעת ופונט כזה עם נוכחות חזקה לא צריך יותר מידי. התחברתי לרעיון של חידוש הפונט שנוצר בהשראה ממודעות פרסומת ישנות שנמצאו בחנות יד־שניה תלאביבית, והכי מתבקש היה פשוט לעצב מודעה מהתקופה ההיא – עם ניחוח נוסטלגי. לקחתי את זה לכיוון של מגזין שנות ה-50, תוך די יצירת הכרזה נדדתי קצת אחורה, אומנם לא חמישים שנה, אבל בהחלט עורר בי געגוע עז לימים יפים יותר בלי סגרים ובלי מסכות… אז קבלו אותה, את הכרזה המדוברת אומנם יובל אחורה אבל עם טוויסטים מהעידן שלנו, וכולי תפילה ש"חַדֵּשׁ יָמֵינוּ כְּקֶדֶם"

הדס בן עזרא
הדס בן עזרא

שבי ציטרון

מקור ההשראה של פונט טוליטון מגיעה ממודעה משנות החמישים.
הפונט הזה השליך אותי לעולים, לשיכונים ולשכנות הקרובה פתאום של ערבווב בין עדות: ייקים, עירקים, פרסים ופולנים, ושם בעירבוביה הזו נוצר איזשהו קסם שמשפיע עלינו עד היום. באמונות, בטעם, בברכות ובאיחולים.
בכרזה כאן היה חשוב לי להוסיף את המוטיב היהודי לכל הענין של עין הרע בשונה שהוא דג שנזכר ביהי רצון של ראש השנה "שלא ישלוט בנו עין הרע כדגים".

כרזה טיפוגרפית של שבי ציטרון
שבי ציטרון

דבורה גרידש

כשראיתי את הפונט הוא הזכיר לי את הניחוח העיצובי של פרסומים ישנים. מימי הקמת מדינת ישראל. פרסום שמאופיין בריבוי פרטים ומלל.

כרזה טיפוגרפית של דבורה גרידשס
דבורה גרידשס

פראדי וינברגר

כשראיתי את פונט ברנדה, מיד הרגשתי את הנוכחות והכריזמה של הפונט, פונט ששמים אותו והוא עושה את כל העבודה, ואז נשאר רק להוסיף נדה (כלום בררוסית) ולעשות נדה.

כרזה טיפוגרפית של פראדי וינברגר
פראדי וינברגר

אביה זוביב

כמרוקאית ידעת שאשתמש במונח באבא, כל השאלה היתה, איך. "הבאבא של כולם" – ניסוח עממי ו'סחבק' – בדיוק מה שהכרזה צריכה לשדר. הויז'ואל המתבקש היה 'חמסה' ואם כבר חמסה נגד עין הרע, צריך שיהיו עיניים…

כרזה טיפוגרפית של אביה זוביב
אביה זוביב

מאירה ויסלובסקי

תהליך יצירת הכרזה התחיל בשירבוטים על הדף של משפטים שפונט באבא 'אומר'. מהר מאד שמתי לב שהתקבצו לי על הדף אוסף של מילים שבאבא לא אומר אלא 'צורח', הבנתי שזה מהות הפונט.
במקום לבחור משפט אחד לקחתי את כל בליל 'הצעקות' ויצרתי כרזה אחת של 'צרחות' של הפונט בסגנון ובצבעי הפופארט.

כרזה טיפוגרפית של מאירה ויסלובסקי
מאירה ויסלובסקי

רבקי פרקש

הרגשתי בפונט באבא משהו חמים, מלטף, ביתי ונוגע ללב. זה ממש דיבר אלי, במיוחד במצב הזה, כשכולנו בבית, בתוך כורסה עם כרית… וחולמים חלומות עם טפט…

כרזה טיפוגרפית של רבקי פרקש
רבקי פרקש

שילת עדשה

התחברתי לפונט באבא בגלל שהוא פונט שמח ושמנמן וחשבתי שמתאים ביותר ליצור איתו כרזה בסגנון "פופ-ארט" שזהו הסגנון המתאים ביותר לערכי הפונט בחרתי במשפט "באבא סבבה" המשדר שמחה וישראליות.

כרזה טיפוגרפית של שילת עדשה
שילת עדשה

עוד 6 כרזות שלא יכלנו לוותר עליהן

חיה חיון

תחום הקליגרפיה היה מאז ומעולם נושא קרוב לליבי. כשראיתי את הצורניות הטוליטונית לא יכולתי שלא לעשות השוואה לאותם דפים מצהיבים מילדותי (שהיו צילום למקור…) פונט מוקפד, חדשני עם ארומה נוסטלגית. אהבתי 🙂

כרזה טיפוגרפית של חיה חיון
חיה חיון

אסנת גלס

תה, קפה, סוכר. כל השאר בונוס.

כרזה טיפוגרפית של אסנת גלס
אסנת גלס

רבקי יונה

העדה הפרסית העתיקה והוותיקה מוסיפה את האות ב' לפני המילה באבא באמא ואז בחנה – ואז הבריק לי בחנה זלדה – ומשם לאשתי האהובה. הפונט בשרני ושמן והתאים לי מאד עם 'חנה זלדה' שהיא 'סבתל'ה שמיי'נלה'

כרזה טיפוגרפית של רבקי יונה
רבקי יונה

אסתי ויסלובסקי

התבוננתי בפונט והוא היה נראה לי טיפוס שמן אבל יציב מהאלה שבטוחים בעצמם…
חיברתי דמות שהיתה נראית לי בדיוק הטיפוס למלל – והפונט השלים את התמונה לכרזה.

כרזה טיפוגרפית של אסתי ויסלובסקי
אסתי ויסלובסקי

נטע בן שלום

בחיים החדשים שהקורונה הרגילה אותנו אליהם , כשכל אחד צריך לשלב עבודה, לימודים, בית וילדים הפונט באבא פשוט קרא לי.
די מיצינו "באבא ש'ך" שימו מסיכות. מנעו הדבקה. בואו נחזור כבר לשגרה משעממת ורגילה כי הטירוף סגר עלינו

כרזה טיפוגרפית של נטע בן שלום
נטע בן שלום

לאה לקס

הפונט בניחוח הנוסטלגי עם שובבות עדינה… העלה לי זיכרון לסיפורי הילדות של פעם. לכן בחרתי בצורניות, איורים וצבעוניות המתאימים לסגנון עם הניחוח הישן. מתוך המילה טוליטון הוצאתי משמעות של טולי טון – פיל (שוקל טון) בשם טולי.
ולסיכום: המילה טוליטון נשמעת כבדה ומסובכת בכרזה ניסיתי למוסס את הסטיגמה וליצור את המסר: זה רק נשמע כבד…

כרזה טיפוגרפית של לאה לקס
לאה לקס

נעמי בוקרה

הפונט ברדנה הקפיץ אותי ישר לעומס ולטירוף של היומיום בגלל הצורניות הכבדה והעמוסה שלו. חשבתי לעצמי איך אני מבטאת את זה בכרזה יצרתי כמין הודעה אינסופית המבטאת את עומס החיים והמטלות הלא נגמרות שלנו תוך הדגשה במרקר את המילים החשובות – מבחינה התנהגותית – זה מה שקורה לנו, אנחנו מרפרפים ולא באמת קוראים הודעות רק כמה מילים מכל שורה.

השתמשתי בביטוי: אמ;לק  שאומר: ארוך מידי לא קראתי שמגיע בדר"כ לפני הודעות ארוכות במיוחד או תגובה להודעות ארוכות.

כרזה טיפוגרפית של נעמי בוקרה
נעמי בוקרה
את הפוסט הזה כתבו חברות קהילת STARTAT&PLUS, והוא היה מדהים, צבעוני, מלא סגנונות, טכניקות, טיפוגרפיות חכמות וקופי שנון, מבריק וגם מצחיק.


דילוג לתוכן