לוגו עם כיתוב Google Plus Facebook Pinterest twitter instagram whatsapp mail

05# Make it simple

05# Make it simple

ליצור עיצוב פשוט. זהו תהליך המצריך תכנון ודיוק מרביים. אז איך עושים את זה נכון?

Redesign icons

עולם העבודה משתנה. למרות היותו נייד מאי פעם, חיבור ושיתוף חברתי הכרחיים להצלחה. קיימים אפיקים חדשים ליצירתיות וצמיחה בזכות זרמי מידע חדשים.
בסדרת האייקונים החדשים של מייקרוסופט מדגישה החברה את המוכנות למהפך בעולם העבודה החדש. האתגר העיקרי היה עיצוב מחדש של אייקונים המשדרים חדשנות עם שמירה על זהות המותג, כך שיישאר מוכר למשתמשים. כל זה נוסף לשפה עיצובית רחבה מספיק אך עדיין תואמת ונאמנה למיתוג של מייקרוסופט.
חשוב להבין שהאייקונים צריכים להשתלב ולבלוט בו בזמן. לכן הפתרון של מייקרוסופט היה הרחבת סקאלת הצבעים, יצירת תחושה של עומק, שימוש במעברי צבעים מרהיבים והטמעת תנועה ודינמיות בסרטונים.

אבולוציית הלוגו של מיקרוסופט

אם כבר הזכרנו את מייקרוסופט, זו הזדמנות לחקור גם את הלוגו של החברה.

כמו מותגים רבים, גם הלוגו של מייקרוסופט עבר שינויים עם השנים. מדהים לראות את ההיסטוריה של הלוגו הזה, שנגזר כל פעם מהסגנון העיצובי בשנים המדוברות:

1980-1975: הלוגו שהורכב משם החברה, מבטא היטב את שנות ה-70 ואת שנות הדיסקו.
1982-1980: הלוגו החדש של החברה נוצר בהשראת להקות ה'הבי מטאל' ששלטו בעשור הזה. ניסיון לשוות ללוגו מראה של 'רוק סטאר'. למרבה הצער (או למרבה המזל), הלוגו הזה שימש רק שנתיים.
1987-1982: מייקרוסופט התרחקה מצד הרוקר שלה למראה ארגוני הרבה יותר.
2012-1987: גרסת הלוגו שהייתה בשימוש לאורך 20 שנה. החברה רצתה להראות את עוצמתה ואת חשיבותם של עסקיה בשוק, לכן הלוגו קיבל את הכינוי 'Pac Man'.
2012-היום: לוגו זה משמש את החברה עד היום. הצד הנועז והנטוי של הלוגו הקודם נעלם. עם זאת ניכרת תוספת של סמל צבעוני שהופך אותו לשונה כל כך מהלוגואים הקודמים. ארבעה ריבועים בצבעים שונים מהווים חלון שמזכיר כמובן את windows – אחד הפיצ'רים החשובים של החברה. 

בקיצור, נראה שהלוגו הזה כאן כדי להישאר.

 Back to basic

אם כבר הזכרנו את ה-Redesign של מייקרוסופט אי אפשר שלא להזכיר את הדבר המדהים שקרה ללוגו של מערכת ההפעלה של MicrosofT-Windows.

מהמינימליזם של מונדריאן ל-warm minimalisim

כפי שכבר צויין בפוסט הקודם, ציור הקיר העדין והמרגש הזה של האומנית הישראלית רוני קרני הופיע בגלריה האוניברסיטאית בתל אביב. גודלו העצום הוא שמונה מטר אורך וחמישה עשר מטר רוחב. הציור נעשה בסגנונה האופייני, שבעבר כינתה אותו כ'מונדריאן לילדים'.

הקומפוזיציה גיאומטרית, בצבעי פסטל עדינים, בשילוב הדבקה של גזרי נייר לבן בצורות אמורפיות. קרני נמנעת מדקורטיביות, משימה לא פשוטה בפורמט כה גדול. המטרה של קרני בעבודותיה היא לגרום לאנשים לחוויה אסתטית ולהתרוממות הרוח. היא אוהבת במיוחד לצייר על קירות ועובדת על קירות של גלריות ומשרדים. 
היא מתחילה ברישום, ממשיכה לצבע ואז היא בוחרת סולמות של צבעים ואת הדפוסים שיחזרו על עצמם.
קרני שואבת את ההשראה ליצירותיה מ-Piet Mondriaan אך מן הראוי שנבין את השינוי שיצרה קרני בעבודה שלה: מונדריאן הוא אבי השפה המודרניסטית, הקרה והנוקשה. לעומת היצירה של קרני, שלגמרי מבוססת על יצירותיו, אך עדיין שונה בתכלית: העבודות של קרני רכות ומשלבות אורגניות, לכן הן דוגמה מעולה לאיזון נכון בזרם ה-Warm minimalism.

אבי המודרניזם Piet Mondriaan

בענין ההפשטה הצורנית ניקח דוגמה מהאומן המודרניסט פיט מונדריאן, המזוהה עם גוף עבודות רחב שבו הוא מייצר קומפוזיציות גיאומטריות מופשטות. ציוריו מורכבים מגריד ריבועי שבו הוא צובע משבצות בצבעי היסוד: אדום, כחול וצהוב. דרכו האומנותית התחילה דווקא בציורי נוף, אותם צייר מהתבוננות.
בתחילת המאה העשרים הוא נחשף לאומנות מודרנית והושפע מאוד מעבודותיו של ואן גוך ומהקוביזם. עבודותיו עוברות תהליך הפשטה, הוא מתרגם את ענפי העץ כקווים אנכיים ומאוזנים. בהמשך זנח את הקשר לציורי הטבע ואימץ את הקומפוזיציות הגיאומטריות שצייר בהשראת הטבע. "עלינו להשתחרר מהקיבעון שלנו לגבי המראה החיצוני, כיוון שרק אז נוכל להתעלות מעל לטראגי ולהתבונן במנוחה במהותם של הדברים".

מונדריאן מבטא בעבודותיו אסתטיקה אוניברסלית המתאימה לקצב החיים המודרניים. במהלך מלחמת העולם השנייה ברח מונדריאן לניו יורק. הוא התפעם מעוצמתו של המטרופולין ומהארכיטקטורה המאפיינת אותה: גריד של רחובות. בהשראת שדרת ברודווי ובהשראת מוזיקת הג'אז יצר את הציור 'ברודווי בוגי ווגי'. ביצירה זו מוותר מונדריאן על הגריד השחור המאפיין את ציוריו ומחליפו בקווים צהובים שעליהם מופיעים ריבועים בצבעי היסוד. הציור נראה כמו צילום אווירי של העיר ניו יורק.

Ikea מכניסים שמחה לבית

המעצבת Kangan Arora היא מעצבת הודית המתגוררת בלונדון. היצירה שלה מונעת מאהבה לצבע, גיאומטריה וסיפורים חזותיים. בשיתוף פעולה בינה לבין המותג Ikea היא מבטאת את התשוקה לטקסטיל בדפוס מיוחד וייחודי שיצרה בהשראת פיט מונדריאן. 

"מקום ותרבות משפיעים מאוד על הנרטיב העיצובי שלך", אומרת Kangan Arora, שגדלה בצפון הודו. "החלום שלי הוא להכניס את השמחה שבטקסטיל ההודי לכל בית, כך שאיקאה היא שיתוף פעולה מושלם".

השימוש בצבע, טקסטורות וחזרותיות, משייך את העבודות שלה לזרם ה-Warm minimalism.

Cultural inspiration – השראה תרבותית

ההדפסים של Kangan Arora נעשים בעבודת יד ומובאים על מוצרים שונים: כריות, שטיחים, כלי שולחן ואף כריכות ספרים. "אני שואבת השראה מחיי היומיום ומדברים הקורים סביבנו – אפילו אריזה מבריקה ופשוטה שקונים בחנות 'הכול בדולר', אני יכולה לחזור הביתה ולקבל השראה מכל פינה: החל בקיר עם צבע מתקלף ועד למישהו שלבש בגד מגוחך," היא אומרת. 

העבודות של Kangan Arora מתאפיינות בהרבה צבע, שמחה וחיות. "כשגדלים בהודו, אי אפשר להימלט מצבע, זה בבתים שלנו, ברחוב ואפילו באוכל".

Simplicity of inspiration השראה בהפשטה

המעצבת והאומנית היפנית Aka June Mineyama-Smithson, או בקיצור MAMIMU, מתגוררת בלונדון אך התשוקה שלה לצבעים וצורות התחילה כבר בטוקיו. 

"אפשר למצוא השראה בכל מקום, רק צריך למצוא נקודות נסתרות וזוויות מעניינות בנופי היומיום", אומרת MAMIMU. "אני שואבת השראה גם מהרעיון הפוסט מודרני: רמיקס של אלמנטים קיימים היוצרים משהו חדש".

האומנית MAMIMU יוצרת דפוסים שמחים ונועזים מנופים יומיומיים, כמו כיסויי ביוב בטוקיו, זווית מעניינת של מדרגות, תריסי חנות שוודית ואפילו חבלים בחוף היום של באלי.

פרויקט Lockdown Mindscape

זהו תיעוד חזותי של האופן שבו נחוותה מגפת הקורונה בעולם. MAMIMU ביקשה מעשרה אנשים שונים המתגוררים ברחבי העולם לשלוח לה את נקודת המבט שלהם על המצב. התוצאה? סדרת כרזות המבטאות את הפרשנות של MAMIMU לרגשות השונים. 

הכרזה הראשונה מתמקדת בהבדל בין ניו יורק לשנגחאי, שתי ערים מנוגדות. בזמן ששנגחאי כמעט חזרה לשגרה, ניו יורק הייתה מוטלת תחת סגר.
כרזה נוספת מדברת על הניגודיות בין הסגר בברלין לעומת השמש הקליפורנית. הסגר בלונדון גרם ל-MAMIMU לחשוב על ביטול אולימפיאדת 2020 בטוקיו.
הקבלה נוספת נערכה בין אמסטרדם לטאיפיי, ערים מנוגדות ממזרח וממערב – כאשר אמסטרדם בסגר ואילו בטאיפיי השגרה ממשיכה כרגיל.

כרגע הכרזות מופיעות ברחוב יורק 67 בלונדון.  מוזמנות לקפוץ:)

אפשר למצוא השראה בכל מקום, רק צריך למצוא נקודות נסתרות וזוויות מעניינות בנופי היומיום


דילוג לתוכן