לוגו עם כיתוב Google Plus Facebook Pinterest twitter instagram whatsapp mail

03# Colorful Hope

03# Colorful Hope

טעימה קטנה מהעולם המקסים והצבעוני, השפה והתופעה שנולדה בתקופת הפוסט קורונה. אי אפשר להמשיך הלאה בלי לדבר על ה'אייטמים' האלה, שמתקשרים לעידן ה-New Now מבחינת הצבעוניות, השפה ואפילו המסר.

קשתות של אופטימיות

זה התחיל בכמה קשתות בחלונות הקדמיים של הבתים באיטליה. חלונות צבעוניים החלו לקשט את הערים. ילדים יצרו את הקשתות באמצעות טושים, עפרונות ובעיקר המון צבע, בצורה כזו שיביעו מסרים מלאי תקווה. עד מהרה מאות ואלפי הורים בערים ברחבי אירופה ובארצות הברית החלו לעודד ילדים לקשט חלונות בקשתות צבעוניות. התנועה צברה תאוצה והחלה להתפתח. נוסף על יצירת קשתות בכל הגדלים נוספו לידן מילות עידוד והערכה עם שלטים בעבודת יד ובהם המילים "הישארו בטוחים", "היו אדיבים" ו"תודה" לעובדים החיוניים.
כצעד קריאיטיבי במיוחד, ענקית המשלוחים אמזון בחרה לנצל את המומנטום לטובתה ויצאה בסרטון שמעביר מסר: "אנו רוצים להודות לעובדים שלנו ולעובדים חיוניים אחרים שממשיכים לבצע את עבודתם ומאפשרים לאנשים רבים להישאר בבית".

מעדכנים ומתעדכנים על הקשת ביהדות: הרמב"ן כותב שהקשת מזכירה בצורתה את החץ והקשת וכך היא סמל להפסקת אש. ה'אמת ליעקב' מזכיר: השמש מסמלת את ההשגחה, הענן את המחיצה בין שמיים לארץ כך שבזמן הענן אמור לבוא מבול, אך הקשת, המסמלת את השילוב שבין השמש לענן, מייצגת אור והשגחה על יושבי הארץ. גם על פי המקורות שלנו השמש היא סימן לתקווה.

קריצה, הומור ואינטרפרציה

בהשקה החגיגית של Samsung Galexy ב-TED נבחרו המעצבים Craig & Karl ביחד עם 6 אומנים להציג אינטרפרטציה חדשה לסמליל שכולנו משתמשים בו(;
האייקון מבטא דו משמעות, מצד אחד – העין הפקוחה, המסמלת ערנות ועשייה אינטנסיבית יומיומית, ומצד שני – עין עצומה שמבטאת מנוחה וזמן שינה המאפשר לנו מרגוע – וכידוע, במהלך השינה עולים הרעיונות הכי טובים.

צבע וחומר

אם כבר הזכרנו את צמד המעצבים המוכשרים האלה, אז ממש בימים אלו Craig & Karl משתפים פעולה עם – סטודיו Ambar – מרכז הפיתוח והטקסטיל הלונדוני לאופנה ולהלבשת הבית – בייצור של קולקציית קפסולה תוססת במהדורה מוגבלת. נטליה ניקולאו, מייסדת Ambar, אומרת: "זו באמת הזדמנות מרגשת להשתמש בטקסטיל כפלטפורמה לעבודה מלאת החיים של Craig & Karl. היה נהדר לראות את המוצרים הסופר־כיפיים האלה מתעוררים לחיים, ואנחנו מרוצים מאוד מהתוצאה.

זה הרגיש כמו יישום טבעי מאוד של השפה החזותית שלנו. אנחנו לעיתים קרובות בוחנים את האינטראקציה של צבע נועז וצורות גרפיות. דפוסים ומציאת נקודות איזון או מתח ביניהם כדי ליצור משהו אקספרסיבי יותר. אנו מרגישים ששני החלקים שיצרנו יחד עוטפים זאת בצורה מושלמת, ממחישים את הגישה השובבה שלנו עם החום המוחשי של מוצרי Ambar".

הלינק לאתר של מוצרי אמבר: https://ambarliving.com/. מחיר השמיכה: £ 345. מחיר הצעיף: £ 160.

תקווה במרחב הציבורי

במהלך ימי המגפה המתמשכת שיתף הסטודיו של Yinka Ilori כרזות בעלות רוח של תקווה באמצעות שני ציורי קיר מעוררי השראה שהודבקו בלונדון. הקירות הצבעוניים מעבירים את המסר הברור: "Better days are coming I promise" – ביטוי שאילורי השתמש בו כדי להרגיע את עצמו במהלך המגפה. ו-"As long as we have each other we'll be okay".
אחרי שעוררה שיח רב, יצירת האומנות זמינה לרכישה במהדורה מוגבלת של 250 מקוריים חתומים בנייר משי. ויש גם תעודה מקורית.  המחיר: £ 250.00.

כיסא עם נרטיב

כיסאות נתפסים בדרך כלל כחפצים פונקציונליים, אבל Yinka Ilori רואה בהם אומנות.
אחד הדברים המרתקים בקריירה הייחודית שלו הוא איסוף חפצים ורהיטים ישנים שהוא מוצא ברחובות לונדון. הוא הופך אותם ליצירות חדשות, עזות ונועזות. על ידי שילוב חתיכות מכיסאות שונים, Yinka Ilori מפגיש שני סיפורי חיים. "מדהים אותי לחשוב ששני הכיסאות הישנים האלה הגיעו מאנשים שונים שחיו וניהלו חיים שונים. חשוב לי מאוד לספר את הנרטיבים החדשים בדרכי, ולא באופן שמישהו אחר משכתב אותו או מספר עליי מחדש".

בעוד הכיסאות הם מבריטניה, הצבעים שבהם הוא בוחר להשתמש הם בהשראת עולם האופנה ועיצוב הפנים הניגרי. הסיפורים שהוא מוסיף מבוססים על אגדות של העם הניגרי. השילוב כל ההשפעות הללו יוצר בעלים חדש לסיפור: יאנקה אילורי. יש כאן אמירה אומנתית: באמצעות כיסאות ישנים ופירוקם ניתנים חיים חדשים; בדיוק כמו ציוריו של פיקאסו, השעונים הסוריאליסטיים של דאלי או דיוקנאות של בייקון.
בעוד שמעצבי שמות גדולים מרוויחים הון מעיצוב וייצור כיסאות יוקרתיים, הכיסאות של Yinka Ilori מיוצרים מחלקים חד־פעמיים הלקוחים מחפצים שנמצאו, ויש בהם קסם ייחודי.
"אני אוהב להיות שונה, בלעדי, מיוחד, להיות נישה ייחודית".

הענקית Microsoft

כאן קיימת צבעוניות עשירה, ריבוי של טקסטורות וצורות, אבל לא כל מאפייני השפה של פוסט קורונה. הסרטון החגיגי הזה נוצר בשיתוף הצוות של Microsoft Design כדי להודות לכל האנשים ששיתפו פעולה בפיתוח מערכת האייקונים החדשה של מיקרוסופט. הסרט נותן כבוד למומחיות ולתהליך היצירתי שנכנס ליצירת מערכת האייקונים היפה, המרגשת והקוהרנטית.

zoomtopia – האירוע של זום

בכנס שערכה חברת זום, איך לא ב- זום); השיקה החברה מגוון פיצ'רים מתקדמים ופריצות דרך שהדגישו כיצד משתמשים בזום בחינוך, בריאות, שירותים פיננסיים וממשל; טכנולוגיות חדשות וסביבות עבודה ייחודיות ומתקדמות, שהן מרחוק – אבל מאפשרות להרגיש נוח וקרוב.
החברה מיתגה את האירוע בצבעוניות רוויה ובמיקס עשיר של טקסטורות.

בממשק האירוע יכלו המשתתפים להיכנס לחלל אירועים וירטואלי, שהיה עשוי כמו אי וירטואלי. ה'אי' היה מחולק לחדרים ואזורים על פי התחומים השונים. כל אזור עוצב בהשראת מקום אחר בעולם. כל זאת מתוך נקודת הנחה שזום הפכה את העולם לגלובלי מתמיד.

אנחנו לעיתים קרובות בוחנים את האינטראקציה של צבע נועז וצורות גרפיות. דפוסים ומציאת נקודות איזון או מתח ביניהם כדי ליצור משהו אקספרסיבי יותר.


דילוג לתוכן