hybrid

תורת האינפוגרפיקה והצגת מידע

המרצים בקורס

מרים שרביט

פלנרית ופירסומאית מומחית לפסיכולגויה של ההמונים מומחית לתורת האינפוגרפיקה מהחלוצות בתחום בארץ

הדס מירון

הקימה וניהלה את מחלקת האינפוגרפיקה בכלכליסט למעלה מ-7 שנים. לשעבר מרצה במכון אבני ואינפוגרפיקה באוניברסיטה הפתוחה. מזקקת סיפורים מנגישה מסרים במינימום עומסים.

הילה הורן

מנהלת סטודיו DAATA המתמקד בפרוייקטים שדורשים הנגשה של המון מידע בצורה פשוטה.

רוני לוית

בעלת סטודיו 'רוני לוית' המתמחה באינפוגרפיקה, מלמדת תחום זה באקדמיה לעיצוב בצלאל.

יעל שינקר

ראשת מחלקת אינפוגרפיקה בגלובס. מעצבת אינפוגרפיקה לעיתונות כלכלית יותר מעשור, לשעבר מרצה לתחום במכללה למינהל

עדי ברק

כתבת דסק חוץ, עורכת אינפוגרפיקה ותוכן בכלכליסט. מתמחה בהעברת מסרים מורכבים באמצעות נתונים פשוטים

10 מפגשים | | 19:00-22:00 | 1900 ש"ח
תאריך פתיחה: הפתיחה בקרוב !

פירוט הנושאים

  1. יכולת המעצב לספר סיפור באמצעות נתונים

    כלים להתמודדות לעבודה עם נתונים מנקודת מבט נרטיבית עיצובית מרגע הגדרת המחקר לתוך עולמות קידוד המידע עד שלב העיצוב ניתן לשלב חשיבה אינפוגרפית לטובת מיקסום התוצר הסופי לצרכיו של הלקוח/החברה.

    1. לימוד ותרגול התאמת מתודות אינפוגרפיות לנתונים כמותיים. 2. עבודה על תוכנת Illustrator וכלי הגרפים. 3. הצגת טרנדים ומקורות השארה. 4. מתן בריף שעורי בית.
  2. העברת מסרים על בסיס נתונים כמותיים בכלי הגרף

    בניה ומיקום הסיפור האינפוגרפי עד לגריד עיצובי

    1. הצגת שיעורי בית ומתן משוב - למידה משותפת. 2. חשיבה יצירתית בהמחשת נתונים. 3. בחירת פורמט וגריד. 4. הדגמת בניית הררכית נתונים כמותיים למטרת העברת מסר. סיכום ושאלות.
  3. פחות זה יותר

    חשיבות העברת מסר לעומת עיצוב

    1. מה מטרת התצוגה האינפוגרפית. 2. חשיבותה של נקודת ייחוס. 3. יצירת מיקוד. 4. עיצוב = מידע = עומס קוגנטיבי. שימוש בתבניות, חוקי גשטלט. איך המח קולט מידע. מגבלות הקליטה האנושית. 5. דוגמאות לעיצוב שפוגע באינפוגרפיקה (לפני ואחרי). 6. דגש על הכלים הבסיסיים שעובדים (לעומת כלים יפייפיים שמסבכים את העניינים).
  4. פרקטיקה

    עבודה מעשית על יחידות אינפוגרפיקה קיימות

    מיטוב התצוגה: 1. זיקוק כותרת ברורה. 2. בחירת נתונים רלוונטיים. 3. מיטוב הנתונים - הצגת נתון מתוך נתון (כולל חישובים מתמטיים לצורך תצוגה אופטימלית של המסר) 4. בחירת תצוגה. 5. עיצוב מושכל (קבלת החלטות עיצוביות ביחס לתוכן - כולל שימוש בחוקי המיקוד, נקודת ייחוס, צבעוניות וכו')
  5. הפסיכולוגיה והחשיבה שמניעה את גלגלי האינפוגרפיקה

  6. מה הופך מידע לאינפוגרפי - כלים מעשיים - חוקי העיצוב של אינפוגרפיקה

  7. אינפוגרפיקה השוואתית, וניתוח תרבויות

  8. אינפוגרפיקה אחת ביום - פרויקט 365°

    פרויקט שנועד להציג בצורה משעשעת או ביקורתית נושאים כמו כלכלה ופוליטיקה - באמצעות רכיב אינפוגרפי יחיד

    מתוך ההבנה שבימינו לרוב הציבור אין פנאי או רצון להתעמק בתוכן טקסטואלי ארוך ומורכב, נולדה השליחות להגדיל את מאגרי המידע הוויזואליים הנגישים. זהו פרויקט ראשון מסוגו בישראל.
  9. אינפוגרפיקה ככלי להעברת מסרים בעיתונות

    אינפוגרפיקה טובה יכולה להפוך כתבה טובה למצוינת. היא מגיעה עם אחריות כבדה להציג לקוראים אמת אובייקטיבית, אך לעתים בעלי אינטרסים עלולים לנצל זאת לרעה

    יחד נגלה את הגבול הדק שבין אמת לפייק ניוז באינפוגרפיקה. נבין את חשיבותה בצריכת עיתונות ואיך כדאי לבנות אותה כדי להקל על קריאתה.
  10. סדנה אינפוגרפית - העברת מידע מורכב באמצעות סיפור

    כיצד ניתן לערוך מידע ולפשט אותו לכדי מסר אינטואיטיבי וידידותי למשתמש ואף לספר סיפור, חם ומעורר הזדהות שאותו ניתן יהיה לרתום לחיזוק קונספט ומסר רצויים.

    1. הצגה של עקרונות העברת המידע הבסיסים. 2. מעבר על היסטוריה מהירה של התחום. 3. ניתוח כיצד ניתן לתכנן וליצור ייצוג איכותי וסיפורי למידע. 4. דוגמאות לעבודות הנעשות בתחום בארץ והעולם במבחר פלטפורמות. 5. התנסות בהעברת מידע כמותי באופן ויזואלי, חומרי ולא שגרתי.