לוגו עם כיתוב Google Plus Facebook Pinterest twitter instagram whatsapp mail
/

המגזין של
סיעור מוחות

מאמרים איכותיים, תוכן איכותי וטרנדים

לפגישת יעוץ והרשמה
#17 Flower Design Part 2

#17 Flower Design Part 2

כל כך אהבתן את הפוסט הפרחוני שלנו, אז החלטנו להעניק לצמח היפה הזה עוד קצת כבוד בפוסט נוסף.סיפורו של פרחהספר הלבן הזה נראה כלפי חוץ כמו ספר רגיל, אך כשנפתח אותו הוא הופך לאגרטל תלת ממדי העשוי מדפי הספר הנחתכים לצורת אגרטל. עם פתיחתו, עמוד השדרה של הספר הקשיח ...
#17 Flower Design

#17 Flower Design

שמחה רבה שמחה רבה, אביב הגיע! יוצאים לראות את הפריחה, מתענגים על הריח, מטיילים ואוספים זרים. מה לא עושים כדי לקטוף את הפריחה המלבלבת אל ליבנו?זר פרחים תמיד ימלא מקום נכבד במשלוח איחולים מכל הלב. אלוקים ברא שפע אינסופי של פרחים צבעים וצורות שהעין והלב לעולם לא ישבעו ...
#16 פסח מההגדות

#16 פסח מההגדות

מסע אומנותי בציר הזמן של ההגדה המאויירת. בעיון בארון הספרים היהודי ניתן לראות כי ההגדה של פסח היא המאוירת והמומחשת ביותר מבין כל המגילות והספרים שזכו גם להמחשה ויזואלית.מדוע נוצרו אינספור המחשות לסיפור יציאת מצרים וההגדה של פסח?תשובה מעניינת נמצאת בדבריו של הרב לויכטר: "מדי שנה יוצאות לאור ...
# 15 עיצוב, הומור והקשר ביניהם חלק 2

# 15 עיצוב, הומור והקשר ביניהם חלק 2

דיברנו על הומור ועל הדרכים לייצר הומור בעולמות העיצוב. באתגר שעלה כאן השבוע ראינו שניתן ליצור קריאיטיב עם קריצה מהדברים הפשוטים שסובבים אותנו. אספנו לכן כמה אומנים יצירתיים במיוחד מרחבי העולם, המוכיחים שכדי ליצור (ואפילו להתפרנס) מספיק לפעמים רק דף ועט. פוסט מלא צבע, השראה יצירתיות ודמיון.  קבלו ...
# 14 עיצוב, הומור והקשר ביניהם

# 14 עיצוב, הומור והקשר ביניהם

מוּזרוּת, אבסורד, חוסר היגיון, הגזמה, הקצנה, המחוברים עם טריטוריית ההומור ואפילו כיעור - המנוגדים לחוקי הטעם הטוב והיפה, מזוהים כיום עם עולם העיצוב. הומור הוא פעילות חברתית, שבה אנו צוחקים עם (ועל) בני אדם אחרים. הצחוק תורם להידוק הקשרים החברתיים. ההומור שולט במאה האחרונה בתחום העיצוב והוא הפך ...
# 13 התזה של ההשראה

# 13 התזה של ההשראה

בפוסטים הקודמים שלנו דיברנו על הומאז', השראה, העתקה ומה שבינהם. בפוסט הזה נשאל: 'למה השראה' כי עבור המעצבים - כל החיים הם השראה אחת גדולה. ההשראה הראשונה של המעצבים יומיות, הארציות, הסיפורים הקטנים של החיים, וולט דיסני דיבר על חלום והגשמה, והקפיד לבקש שלא נשכח שכל העניין הגדול ...
# 12 השראה או העתקה

# 12 השראה או העתקה

בפוסט הזה, שידבר על המושג 'השראה לעומק'. נבין מה נורא כל כך בהעתקה, וכמובן נביא כמה דוגמאות לפרויקטים שעשו את זה נכון!אז מהי השראה?השראה היא פעולה שבמסגרתה חווה האדם קלט, גירוי כלשהו, בדרך כלל באמצעות אחד מחמשת החושים. בהשראה הוא מצליח לבצע פעולה הנובעת ממצב תודעה גבוהה יותר, ...
11# הומאז' השראה ומה שבינהם

11# הומאז' השראה ומה שבינהם

הומאז', השראה, העתקה ומה שביניהם מֶחֱוָה (בלועזית: הוֹמָאז') בעולם האומנות היא מתן הוקרה ליוצר, בדרך כלל באמצעות רמז ברור ליצירתו ביצירה של האומן המביע את המחווה. דוגמה היסטורית למחווה מוזיקלית מהמפורסמות בעולם: הקונצ'רטו לפסנתר בדו מינור של בטהובן הוא מחווה לקונצ'רטו מס' 24 באותו הסולם מאת מוצרט; החמישייה ...
10# תחרות כרזות טיפוגרפיות

10# תחרות כרזות טיפוגרפיות

לרגל הפוסט העשירי יצאנו לתחרות כרזות טיפוגרפיות בשיתוף עם אאא - בית לטיפוגרפיה עברית. חברות קהילת STARTAT&PLUS נקראו אל הדגל לייצר כרזה טיפוגרפית שהנושא שלה הוא אחד מ-3 הפונטים ממשפחת פונטימונים: פונט באבא, פונט ברנדה או פונט טוליטון. את הפוסט הזה כתבו חברות קהילת STARTAT&PLUS, והוא היה מדהים, ...
09# What's your color

09# What's your color

מה הצבע שלך?בכל שנה ממתינים לדצמבר ועסוקים בניחושים איזה צבע Pantone תכתיב לנו השנה. דקה אחרי אנחנו אמורים לאהוב אותו, ללבוש, לענוד או לפרוס אותו על המיטה, למתג איתו ואפילו לאכול איתו. מניפת הצבעים של פנטון הצבעים של Pantoneצבע הוא יוצר התחושות החזק ביותר. כל צבע משפיע עלינו ...
08# The Future of Jobs

08# The Future of Jobs

בואו נפתח את הראש ונדבר על The Future of Jobs בשנים האחרונות מעגל המעצבים מתחבר למעגל ההייטק והפיתוח. בכל חברת פיתוח יושב גם מאפיין ומעצב. ההשקה הזאת היא בשורה טובה לכולנו ובעיקר נקודה מעניינת למחשבה, איך לקחת את ה-Design גם לעולמות ההייטק. החיבור הזה יוצר את הלהיטים הגדולים ...
07# personal storytelling branding

07# personal storytelling branding

מה הסיפור שלך? מותג צומח על סיפור, ה-Storytelling של המותג הוא הקו המנחה שלו. מי גיבור הסיפור? יש 2 אופציות עיקריות: האופציה הראשונה היא סיפור שהוא נלווה למותג. זה יכול להתבסס על השראה, רעיון או אפילו טירה מהממת - כמו במקרה של Disney. אין ספק שזה יוצר סיפור גדול, ...
06#  Simple & flexible branding

06# Simple & flexible branding

הפשטות מנצחת מותגי-על עלו וירדו בסולם עשרת הלוגואים המובילים. קוקה קולה, אפל, אמזון, נייק, סיסקו, מקדונלדס - אלו הם השמות שבאו ויצאו מהרשימה הנחשקת. הלוגו היה סוג של מדד, כזה שמוביל את המותג אל יעדיו. לוגו מנצח = מותג גדול הלוגו הכתיב את המותג. ממש בהתאם לביטוי הקלישאתי ...
05# Make it simple

05# Make it simple

Redesign iconsעולם העבודה משתנה. למרות היותו נייד מאי פעם, חיבור ושיתוף חברתי הכרחיים להצלחה. קיימים אפיקים חדשים ליצירתיות וצמיחה בזכות זרמי מידע חדשים.בסדרת האייקונים החדשים של מייקרוסופט מדגישה החברה את המוכנות למהפך בעולם העבודה החדש. האתגר העיקרי היה עיצוב מחדש של אייקונים המשדרים חדשנות עם שמירה על זהות המותג, ...
04# Less is more vs Less is bore

04# Less is more vs Less is bore

העימות: Less is more vs Less is boreהביטוי הפופולרי 'Less is more' של Mies van der Rohe נתפס בעיקר בתקופת השפל של תחילת המאה ה-20 עד ראשית שנות ה-70. החסר והצנע שאפיינו את התקופה הם בעצם אלו שיצרו את הפילוסופיה 'פחות זה יותר'. לעומת זאת, Robert Venturi יצא ...
03# Colorful Hope

03# Colorful Hope

קשתות של אופטימיותזה התחיל בכמה קשתות בחלונות הקדמיים של הבתים באיטליה. חלונות צבעוניים החלו לקשט את הערים. ילדים יצרו את הקשתות באמצעות טושים, עפרונות ובעיקר המון צבע, בצורה כזו שיביעו מסרים מלאי תקווה. עד מהרה מאות ואלפי הורים בערים ברחבי אירופה ובארצות הברית החלו לעודד ילדים לקשט חלונות ...
02# The New Now

02# The New Now

הווה חדש אז איפה זה פוגש אותנו? בחללי העבודה, שהיו הטרנד החם עד לא מזמן וקראו לצאת מהבית ומהמחסנים, לפשוט את הפיג'מה ולצאת לעבוד בחלל משותף. היום משרדי פייסבוק וגוגל המפוארים בעמק הסיליקון בסן פרנסיסקו מדברים על המעלות בגיוס טאלנטים לעבודה מהבית. הבית מקבל תפקידים נוספים: כל בעל ...
01# Post Corona Design

01# Post Corona Design

תפיסה חדשהבקמפיין לבחירת הנשיא בארה"ב באו לידי ביטוי דעות חלוקות כאשר הדמוקרטים קוראים להישאר בבית, לעומת הרפובליקנים שמבקשים לפרנס את העסקים. הגישות השונות יצרו תפיסה חדשה, עד כדי כך שהמאייר רפאל אלחנדרו יצר סדרת כרזות בנושא. המודעות מציגות יצירות אומנות נועזות וסוריאליסטיות המתארות שלושה אירועי חדשות עולמיים - ...
אובססיה פרחונית

אובססיה פרחונית

לכבוד האביב שהגיע וכהמשך ישיר לפוסט השבועי שלנו, קבלו את האיטם הכי צבעוני שלנו! יאיוי קוסאמה האמנית היפנית העכשווית בת 90 היא אחת האמניות הפופולריות ביותר בעולם, היא מושכת מיליונים הבאים לחזות במיצבים המרתקים שלה. (בפוסט מספר 2 הזכרנו אותה עם המיצג שלה לרשת הבגדים של Macy's) בימים ...
15 פונטים חינמיים בעברית

15 פונטים חינמיים בעברית

התעסקנו בטקסטים וטיפוגרפיות. התרגלנו שפונטים שווים עולים כסף, ובדרך כלל הרבה :) אספנו בשבילכן כמה לינקים עם פונטים חינמיים, אבל שווים ושימושיים במיוחד. תהנו! פונט מטקה להורדת פונט מטקה >פונט היבו להורדת פונט היבו >פונט דיבוק להורדת פונט דיבוק >פונט גברת לוין להורדת פונט גברת לוין >פונט וארלה ...
אתגר חיוך ביתי

אתגר חיוך ביתי

לכבוד ערב פסח החלטנו להפשיל שרוולים ולאתגר אתכן בהשראת הלנה סטנטזל. קבלו אותם! חיוך ביתי הלגה סטנטזל היא אמנית ויזואלית ילידת רוסיה, שהיגרה ללונדון. היא עובדת במגוון רחב של מדיות כולל איור, צילום, וידאו ואנימציית סטופ מושן. הלגה החלה את דרכה כמנהלת אמנות בתעשיית הפרסום, שם למדה את ...
דילוג לתוכן